.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت وزارت خارجه با سفر قالیباف و هیئت همراه به واشنگتن

وزارت امور خارجه با سفر محمدباقر قالیباف شهردار تهران و هیئت همراهش به واشنگتن برای دریافت جایزه بین‌المللی حمل و نقل مخالفت کرد.

یکی از مسئولان شهری به موضوع سفر هیئتی از سوی شهرداری تهران به واشنگتن برای دریافت جایزه بین‌المللی حمل و نقل عمومی در چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آقای قالیباف خودشان نمی‌خواستند به این سفر بروند اما هیئت همراهی را تعیین تا به این سفر اعزام و جایزه را دریافت کنند. وی ادامه داد: وزارت امور خارجه با این سفر مخالفت کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار نبود شهردار تهران در این سفر حضور داشته باشد، گفت: قرار بود هیئتی به این سفر اعزام شود که اسم آقای قالیباف نیز در این هیئت وجود داشت؛ اما زمانی که وزارت خارجه با این سفر مخالفت کرد شهردار تهران اعلام کرد یک نفر به نمایندگی از شهرداری تهران به این سفر رفته و این جایزه بین المللی را دریافت کند.

این مسئول شهری در پاسخ به این پرسش که از سوی کشور مربوطه روادید صادر شده است، گفت: باید قبل از صدور روادید نامه‌ای از ایران ارسال می‌شد تا این کار انجام شود؛ اما این نامه ارسال نشده است.

وی به نامه‌ای که شهردار تهران چندی پیش ارسال کرده است اشاره کرد و گفت: یک نفر به نمایندگی از ایران اعزام و این جایزه را که افتخار ملی است دریافت کند ولی وزارت خارجه با این سفر مخالفت کرده است.

این مقام مسئول در خصوص ترکیب هئیت اعزامی، گفت: قرار بود چند نفر از معاونین و برخی از اعضای شورای شهر در این همایش حضور داشته باشند و از اقای قالیباف و هیئت همراه دعوت شده بود. وی تأکید کرد: آقای قالیباف اعلام کرده بودند که مایل نیستند به سفر بروند اما یک نفر به نمایندگی از ایران در این همایش حضور خواهد داشت تا این جایزه را دریافت کند.

تهران به همراه 4 شهر در سه قاره جهان به عنوان یکی از 5 شهر کاندیدای دریافت جایزه حمل و نقل پایدار 2011 دنیا انتخاب شد.

پایتخت کشورمان همراه با شهرهای گوانگژو در چین، لیون در مکزیک، نانت در فرانسه و لیما پایتخت پرو، 5 شهری هستند که به منظور دریافت این جایزه کاندید شده‌اند.

مدیر اجرایی مؤسسه سیاست‌گذاری توسعه حمل و نقل (ITDP) در این ارتباط اعلام کرد: تهران، شهری است که توسعه سریع سیستم‌های مترو و BRT را شاهد بوده است و گوانگژوی چین، دیگر شهر آسیایی که انتخاب شده سیستم BRT خود را در سال 2010 افتتاح کرده، ضمن این که با ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری، ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی را راه‌اندازی نموده است.

والتر هوک، لیون مکزیک که اولین سیستم BRT در آن راه‌اندازی شده و بهترین سیستم یکپارچه حمل و نقل شهری در امریکای مرکزی را دارد، دیگر شهر واجد شرایط اعلام کرد و گفت: لیما پایتخت پرو در امریکای جنوبی شهری است که برای نخستین بار سیستم BRTبرای ایجاد یک سیستم حمل و نقل پایدار و یکپارچه در آن راه‌اندازی شده است.

وی از شهر اروپایی نانت در فرانسه به عنوان مدلی از هماهنگی و یکپارچگی کارآمد در سیستم BRT و تراموآ نام برد و گفت: اجرای خطوط برای دوچرخه‌سواری، ایجاد سیستم‌های اتوبوسرانی تندرو (BRT) و احداث سیستم‌های عظیم مترو، از جمله ویژگی‌هایی است که منجر به انتخاب این 5 شهر شده است.

برنده نهایی جایزه حمل و نقل پایدار که در انتخاب آن علاوه بر ITDP، سازمان ملل متحد و انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی UITP نیز مشارکت دارند، طی مراسم ویژه‌ای در روز چهارم بهمن ماه امسال معرفی می‌شود. / فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

میثم صمیمی 2 بهمن 1389
در این کشور فقط آقای رئیس جمهور ورئیس دفترشان می توانند به به آمریکا سفر کنند .برای دیگران سفر به کشور امپریالیستی اشکال قانونی وشرعی دارد .جلل الخالق

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.